Alla inlägg den 11 april 2013

Av Teresia Alexandra - 11 april 2013 17:27

Igår var det föräldrarmatch för Idas hockey , som vanligt så är det ju trist att inte jag kunde ställa upp... Men Ida hade tur att Ted kunde vara med, hon var så glad för det min skrutta:)

Går snart in i vecka 38... Får blandade känslor över det nu... Ena sidan så hade det vart så otroligt skönt att få våran prins hos oss nu och jag slipper all denna värk och tyngd... Å andra sidan hade det vart skönt att gå ett par dagar över tiden så vi hunnit flytta innan lillen vill komma samt att jag börjar bli nervös inför förlossningen , inte direkt den delen man ser fram imot , å när jag fick Ida minns jag hur ledsamt det var att vara helt ensam och ingen att dela glädjen med på sjukhuset, hade skyddad identitet och glömt mobilladdaren så inga spontan besök kunde man få heller, minns när pappa skulle hämta oss och ingen kunde säga att jag var där samt att han inte kunde ringa mig, haha ja det var så struligt, tur var att jag gick ut för att se om han var där och såg att han stod i korridoren och klia sig i skallen funderandes på hur han skulle få tag i mig, haha:)så blir nervös över om älskling inte är där ... Även om man vet att man delar glädjen oavsett vad... Men har man vart i den sitsen innan så vet man hur tomt det känns , så det är en av mina stora rädslor inför allt som komma skall.... Så för den saken skull vill jag att lillen ska komma snart så jag har älskling hos mig... Men det får komma som det gör och oavsett vad så kommer tillökningen i våran lilla familj vara lyckofylld för oss alla tre :)

Satt i soffan idag förmiddags och fick helt plötsligt en sådan kraftig yrsel och illamående, vågade knappt resa på mig... Men den gick över efter ett par timmar, men blev helt slut efter det, vill sova genom hela dagen känns det som... Men hade utvecklingsamtal i Idas skola idag , var skönt att ha det nu innan hon byter skola till maj månad... Hon är så duktig och allt går bra, men lilla dockan vill så gärna göra saker fort så det blir en del slarvfel i matematiken och skriv/läsningen... Hur får man bort det igentligen, har med hennes vinnarinstinkt att göra, hon vill vara först på allt och tror allt är en tävling så det blir tokiga små fel här å där trots att hon kan det när man frågar henne efter... Tur att hon är så förståndig och man kan tala lilla damen tillrätta och förhoppningsvis försvinner det snart :)

Fruktansvärd kyla och små snöflingor som dök upp från ingenstans med... Hade ju förhoppningen om att det skulle bli varmare nu, men det sägs ju att det ska bli det till starten av nästa vecka , så håller tummarna att det stämmer för fyy så kallt att gå med uppknäppt jacka nu!

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2013
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards