Alla inlägg under februari 2013

Av Teresia Alexandra - 27 februari 2013 21:33

Ikväll var Ida maskot på hockeymatchen, så duktiga är de små barnen :)

Av Teresia Alexandra - 25 februari 2013 20:44

Hick ....hick....hick..... Känns som irriterande nervryckningar I Magen , bebisen hickar flera ggr per dag :)

Idag var det dags för Ida att gå till skolan igen, hon var så glad att få gå dit efter en veckas ledighet....men nu ser vi fram till påskledighet :P

Vart hos läkaren idag....igen.... Känns skönt att åtminstonde en förstår och tycker det är skamligt hur vissa system fungerar, fortfarande i väntan på att mina sjukskrivningspapper ska bli behandlade, idioti är vad det är- och som läkaren sa, det är illa att personer som arbetat sen dag ett på en arbetsplats och inte ens sjukanmält sig eller vart frånvarande en endaste dag , ska få detta strul med papper och vänta 6 månader på att få det ordnat när dom väl blir dåliga... 6 månader !!!!!! Men men ,man är ju inget annat än maktlös när det kommer till viktiga saker som rör sitt egna liv!

Tror på något konstigt vis att vi har fått grannens kanaler helt plötsligt ... Bara polska kanaler och jag får inte fjärrkontrollen att fungera... Kanske har dom kapat våran antennsladd och skiftat med oss :P ingenting skulle förvåna mig när det kommer till dom, bara hoppas jag får ordning på detta snart för annars blir det en väldigt långtråkig kväll :P


Natt natt !!!



Av Teresia Alexandra - 22 februari 2013 16:27

Snart är Idas vinterlov slut, veckan har gått snabbt och bara vart massa bacilusker... Hoppas verkligen det går mot varmare väder nu så man slipper denna jobbiga kylan! Ida är trött på vädret också och vill inte ens gå ut och leka längre, då är det illa, barn ska tycka om att vara ute å leka i ur å skur!?

Fick träffa mina två goingar igår med, kändes härligt då det blir så sällan nu, härligt att få vara lite social, deppar ihop av att inte göra något och vänta in tiden tills lillen är här så man får energi och kroppen tillbaks .. Det känns konstigt vad tiden gått fort, känns som igår jag och min Jenny själva var i den åldern våra barn är i nu...21 år har gått fort- å fortfarande är vi lika nära som alltid- finns ingen finare vän än henne, en sådan man kan lita på i vått och torrt och alltid känner att det är skoj att ses oavsett vad vi gör eller vart vi är! Vi kan fjanta oss och bara vara oss själva... Ja en vän med guld hjärta som funnits där och gått igenom allt tillsammans med henne , som aldrig dömt en utan alltid visat förståelse för allt-som kommer vara där tills vi är skrynkliga och besöker varandra på "hemmet" :) finaste vännen i världen har ni en sådan så släpp aldrig taget, för dom är svåra att finna


Fick världens skrattanfall idag med åt älskling- han har vart dålig länge, och jag själv har tänkt att köpa en nässkölj till mig själv då nästäppan aldrig ger med sig efter influensan ... Men då sa jag till honom att köpa en sådan istället.... -Det ser ut som en stor sprayburk, och jag skulle läsa instruktionerna och sedan klicka fast själva munstycken på toppen... Man behövde inte klicka så hårt för ut kom en stark jäkla stråle som pricka taket när älskling stod med ryggen imot- samtidigt så frågar han om det kommer göra ont?! Haha jag höll på att dö av skratt... Va ju bara tvungen att se på när han gjorde det!!! Nu har jag blivit lite avskräckt på tanken att använda nässkölj själv efter jag såg vilken stråle den högtryckstvätten hade.... Men taket blev väldigt vitt vart strålen träffade :P

9 veckor kvar...
När man tänker på det så är det otroligt sjukt att man har en levande litet barn i magen, som hör och rör sig där inne, vårat lilla under-Men samtidigt otroligt knäppt att det kan vara en bebis där inne... Blir kokko när man tänker på det, å det känns lite overkligt även fast man vart med om det innan... Men verklighetskänslan kommer nog när lillen är här. Längtar så!!!

Av Teresia Alexandra - 18 februari 2013 19:54

Idag är jag mycket bättre och kan röra på mig från soffan åtminstonde, skönt att bli lite mänsklig , trots att man är mör i kroppen å hängig i huvudet så börjar energin komma tillbaks... Fast fick en liten verklighetscheck idag, skulle följa Ida till ishallen och tydligen tyckte kroppen att viloläge var bättre- fick en sådan förvärk som heter duga, trodde nästan det var dags för lillen att komma, det trodde stackars Ida med som stod skräckslagen och orolig och tittade på mig å sa "mamma kommer bebisen nu" ,haha ja det var lite skrämmande men man inser hur viktigt det är att ta det lugnt även om man får lite extra energi:)

Ida va för söt i omklädningsrummet med, hon verkligen ser upp till Ted, hon vill vara så nära han som möjligt när tillfället ges, hennes skridskor stall hon upp tätt intill hans och tyckte dom ska stå där... Tycker det är så sött, skönt att hon har en manlig förebild, man tror inte det är så viktigt i en liten flickas liv... Men det senaste åren har jag sett hur mycket det gör för henne, hur mycket det har gett henne mer än att bara ha hennes mamma att se upp till! Och män påstår att det är svårt att göra en kvinna nöjd & lycklig.....- min älskling har då gjort två tjejer lyckliga <3





Av Teresia Alexandra - 16 februari 2013 12:55

Inne på fjärde dagen liggandes och döende av att inte blivit något bättre, blir bara sämre å sämre för var dag som gått, nu orkar jag verkligen inte mer :( blir inte bättre av att man inte kan ta några läkemedel som faktiskt fungerar... Gjorde koksaltlösning igår för å hjälpa näsan lite, då nässprayen man kan använda som gravid fungerar lika bra som att inte Använda någon alls, men koksaltlösningen var urk, ville ju kräkas av det äckliga, samt att det funkade inte det heller..... Men känns skönt att känna att lillen rör sig i magen iallafall, det gjorde han inte första dagen jag blev sjuk, då blir man lite orolig.. Men han får väll all näring och energi som han behöver där inne lille krabaten! Längtar efter att bli bättre nu och massa mat!!! Imorgon går jag in i vecka 30, tio veckor till beräknat, hoppas tiden går fort, för nu har inte min kropp mer energi för mer smärta!!!

Av Teresia Alexandra - 14 februari 2013 09:05

Ida talade om för mig igår att hon tycker jag ser ut som jultomten, då det bara är han som har sådan stor och rund mage :) barn är för söta <3

Nu har jag fått ont på mitt onda och på alla andra ställen som inte hade ont... Tycker synd om mig själv- avskyr att vara sjuk, känner mig döende! Pulserar i hela kroppen, vilket ledde till att jag har haft en helt vaken natt... Man har noll energi kvar till att ha ont, då man redan gått med smärtor i månader och nu detta på det!

Alla hjärtans dag idag med <3 kram till er alla & puss till mina nära och kära <3

Av Teresia Alexandra - 12 februari 2013 19:36

Väntar och väntar på att tiden ska gå & lillen är här med oss ... Då slipper man allt tjorv med allt annat, papper hit å dit å människor som inte sköter sitt jobb. Är så trött på alla de människor som ska ta tag i ärenden och papper angående andras människors ekonomi, skickade in i maj 2012 papper angående autorisasjon , att mina svenska betyg blir giltiga i Norge så jag är undersköterska här också, när jag ringde i dec-januari så fick jag svaret att dom glömt av mina papper, men de ska läggas högst upp i högen och att jag skulle återkomma näst kommande vecka för å kontrollera att det tagits tag i, när ja då ringer är kvinnan som har hand om mitt ärende hemma för vård av sjukt barn men dom anteckna att jag ringt, ringde då åter igen idag för å få reda på hur det går?! då har dom glömt av det igen .... Då sa jag att nu e det nog och att jag vill byta handläggare med det samma, å detta är även något som man betalt över tusen nok för att få, då får jag svaret att dom ska kontakta kvinnans överordnande för hon har inte skött sitt jobb, intressant det har jag inte märkt!!!! Så får se nästa vecka hur det gått igen:) ... Sedan är det även så att jag vart sjukskriven sedan oktober från mitt arbete, alla papper har dom och jag har väntat på svar angående hur det går via brev eller email, telefon i fem månader nu, då jag ringde i december sa dom att allt ska vara klart till senast i februari och allt e påbörjat, idag när jag ringde fick jag svaret att det inte är påbörjat och det tar låååång tid å behandla sjukskrivningar- upp till 10 veckor :) LIVET MED PAPPERSARBETE I NORGE = gör jag inte det idag så gör jag det imorgon ... Eller varför inte glömma av det helt istället! Jag undrar hur många koppar kaffe dom dricker under en arbetsdag och hur mycket dom dricker på sina after work 5dagar i veckan för att deras hjärnceller ska försvinna så!!!
Tröttsamt & Ledsamt - är två ord som beskriver detta snurr!

Fick lite avlastning från allt snurr i huvudet kring detta idioti som dessa lat-arbetare orsakar andra, då jag tittade på Ida när hon hade hockey träning, hennes leende är guld värt och se lyckan när hon är på isen, så duktig är hon min hockey tjej <3 men kallt som attans att gå hem, men fint med den glittrande snön som faller ner, Ida tyckte på att det är älvorna som snöar älvguldstoff på oss så vi kan flyga, men hennes flygning gick inte så bra, men hennes fina fantasi gör att man blir glad :)

Av Teresia Alexandra - 11 februari 2013 20:37

Min underbara lilla familj, utan dom i mitt liv skulle det vart meningslöst!
Dom får en att känna att man uppnått det man vill med livet, trots att man fortfarande har många mål man strävar efter, så skulle det inte vart något värt utan mina älsklingar i mitt liv, samt att det känns mycket bättre att sträva efter & dela sina mål tillsammans än ensam. Det är det viktigaste, finaste och det är de som gör mig lycklig, att få dela livet med dom <3<3<3


Idag uppfyllde vi ett mål : :P köpte en blöjhink som ska stänga in skitlukten haha, ja undrar ja om dom är så effektiva som dom verkar vara, hoppas verkligen det iallafall !


Nu längtar jag så tills det är dags att packa upp alla babysaker och bädda sängen osv... Men mest av allt längtar jag tills lilla bebisen är här hos oss istället för att leva rövare i magen och kroppen blir av med det onda :).




Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4 5 6 7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<<
Februari 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards